Wystartowało Trzecie Zadanie Konkursowe w programie edukacyjnym Fundacji Orange – Rywalizacja na multimedia
Jak wziąć udział w konkursie? Informacja dla uczniów.
Przygotuj pracę na jeden z poniższych tematów i przekaż ją nauczycielowi języka polskiego. Pamiętaj, że praca powinna być przygotowana w formie nagrania wideo lub nagrania dźwiękowego.
Termin zgłoszenia prac do Etapu Szkolnego
Prace do Etapu Szkolnego można zgłosić do 15 lutego 2017r.
Tematy Trzeciego Zadania konkursowego – Rywalizacja na multimedia
1. Wyobraź sobie, że masz młodszego brata lub siostrę i mama powierzyła Ci zadanie nauczenia go/ją podstawowych zasad bezpiecznego korzystania z internetu. Postanowiłeś/-aś zrobić mini poradnik, składający się z rysunków, obrazków lub zdjęć w ciekawy sposób pokazujących zasady bezpiecznego korzystania z internetu. Poradnik powinien zawierać co najmniej 4 zasady bezpieczeństwa, których nauczyłeś się podczas zajęć. Pokaż swój poradnik na krótkim wideo, trwającym nie dłużej niż 2 minuty. Pamiętaj, aby filmować tylko poradnik, nie siebie.
2. Wyobraź sobie, że jesteś znanym specjalistą w dziedzinie bezpiecznego korzystania z internetu i zaproszono Cię na wywiad do radia. Nagraj krótką audycję lub wywiad, podczas którego radzisz swoim rówieśnikom, co powinni robić, żeby być́ bezpiecznymi w sieci. Jeśli zdecydujesz się na wywiad, poproś rodzica lub nauczyciela o zadawanie pytań, na które mógłbyś udzielić odpowiedzi. Nagranie nie może być́ dłuższe niż 2 minuty.
3. Wyobraź sobie, że zostałeś/aś zaproszony do wzięcia udziału w konkursie muzycznym „Rapowanie – Rymowanie”.
Wyzwanie polega na tym, aby w rymowanej formie wymienić lub zaśpiewać zasady bezpiecznego korzystania z internetu, które poznałeś podczas zajęć z nauczycielem. Nagraj krótkie nagranie dźwiękowe z Twoją odpowiedzią na wyzwanie. Nagranie nie może być dłuższe niż 2 minuty.
Oto wybór zasad, z których możesz skorzystać przygotowując pracę. Możesz zaprezentować́ również inne, a proponowane przez Ciebie, zasady bezpieczeństwa online.
a) Chronię swoje dane w sieci.
b) Nie ufam osobom poznanym w internecie.
c) Dbam o wizerunek w online.
d) Nie hejtuję, szanuję innych internautów.
e) Kontroluję czas spędzony w internecie.
f) Korzystam z gier i aplikacji uzgodnionych z rodzicami.
g) Nie odbieram wiadomości z nieznanego źródła.
h) Mówię rodzicom i nauczycielom, jeśli coś w internecie jest nie tak