1)
Nabór do liceum jest
scentralizowany i prowadzony drogą elektroniczną.
2)
W związku z wdrożeniem
elektronicznego systemu wspomagania rekrutacji kandydat musi: - zarejestrować
się w systemie, - założyć konto osobiste, - wypełnić formularz zgłoszeniowy, -
wydrukować z systemu podanie i złożyć je (podpisane przez rodziców lub prawnych
opiekunów) w szkole pierwszego wyboru.
3)
Kandydaci do Liceum
Ogólnokształcącego mogą uzyskać w szkole pomoc techniczną i merytoryczną –
istnieje możliwość skorzystania z dostępu do Internetu w wyznaczonym przez
dyrektora szkoły miejscu.
4)
Nabór do liceum odbywa
się w ten sposób, że kandydat przyjmowany jest do oddziału znajdującego się na
najwyższej pozycji spośród wszystkich oddziałów wskazanych w jego deklaracji
wyboru, do którego liczba punktów rekrutacyjnych zgromadzonych przez kandydata,
z uwzględnieniem dodatkowych kryteriów, jest wystarczająca do przyjęcia.
5)
Kandydaci po
zapoznaniu się z wynikami rekrutacji zobowiązani są do potwierdzenia woli
podjęcia nauki w szkole.
6)
Potwierdzenie woli
wymaga złożenia w szkole oryginałów dokumentów – świadectwa ukończenia gimnazjum
i zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego.
7)
Niezłożenie
potwierdzenia jest równoznaczne z rezygnacją kandydata z podjęcia nauki w
szkole.
8)
Kandydaci nieprzyjęci
w procesie elektronicznego naboru do szkół ponadgimnazjalnych mogą być przyjęci
na podstawie decyzji dyrektora.
9)
Ustala się następujące
zasady przeliczania na punkty ocen z języka polskiego, języka obcego nowożytnego
(nauczanego w gimnazjum jako obowiązkowy), matematyki i geografii oraz wyniku
egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w gimnazjum oraz sposób
punktowania innych osiągnięć kandydatów do szkół ponadgimnazjalnych dla
młodzieży:
a)
Maksymalna liczba
punktów możliwa do uzyskania w postępowaniu kwalifikacyjnym za oceny z języka
polskiego i trzech wybranych zajęć edukacyjnych, a także za wyniki w ostatnim
roku nauki w gimnazjum oraz inne osiągnięcia kandydatów wynosi 200 punktów, w
tym:
1)
liczba punktów
możliwych do uzyskania za wyniki egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki
w gimnazjum - 100 punktów,
2)
liczba punktów
możliwych do uzyskania za oceny na świadectwie ukończenia gimnazjum z czterech
zajęć edukacyjnych – języka polskiego i trzech obowiązkowych zajęć edukacyjnych
wskazanych przez szkolną komisję rekrutacyjną oraz inne osiągnięcia ucznia
wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum – 100 punktów.
b)
Wyniki egzaminu
gimnazjalnego (zawarte w zaświadczeniu o szczegółowych wynikach egzaminu)
wyrażone w skali procentowej dla zadań z 5 zakresów:
1)
języka polskiego,
2)
historii i wiedzy o
społeczeństwie,
3)
matematyki,
4)
przedmiotów
przyrodniczych: biologii, geografii, fizyki i chemii,
5)
języka obcego
nowożytnego poziom podstawowy
przeliczane są na punkty.
Obowiązuje zasada, że z
każdego zakresu można uzyskać maksymalnie 20 punktów, czyli jeden procent w
każdym zakresie odpowiada wartości 0,2 punktu.
c)
Punktację za oceny z
języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych oblicza się
według zasady, że za każdą z ocen wymienionych w pkt. 9 przyznaje się liczbę
punktów odpowiadającą tej ocenie wyrażonej w skali liczbowej (od 2 do 6)
pomnożoną przez liczbę „3”
d)
Za szczególne
osiągnięcia uczeń może otrzymać maksymalnie 28 punktów, w tym:
1)
ukończenie gimnazjum z
wyróżnieniem - 8 punktów,
2)
uzyskanie tytułu
finalisty/finalistów wojewódzkiego konkursu przedmiotowego organizowanego przez
kuratora oświaty – 12 punktów,
3)
osiągnięcia, które są
szczególnymi osiągnięciami i zostały wymienione na świadectwie ukończenia
gimnazjum, w tym wolontariat (punktacja zgodnie z ustaleniami w systemie
elektronicznym obowiązującym w powiecie ełckim) - maksymalnie 8 punktów.
10)
Laureaci konkursów
przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim, których program
obejmuje w całości lub poszerza treści podstawy programowej co najmniej jednego
przedmiotu, przyjmowani są do szkoły niezależnie od powyższych kryteriów.
11)
W przypadku jednakowej
liczby punktów pierwszeństwo w przyjęciu do szkoły, w uporządkowaniu
hierarchicznym, mają: - ocena zachowania - kandydat, który jest sierotą lub
przebywa w placówce opiekuńczo wychowawczej - kandydat, który ma udokumentowane
problemy zdrowotne - dzieci lub rodzeństwo absolwentów szkoły prowadzącej
oddział. |