Młodzież z Gimnazjum Sportowego w Niemczech
Dodane przez szymek dnia 19/06/2017 20:17:30

Kliknij, aby zobaczyć galerię

W dniach 25.05-01.06.2017 r. młodzież z Ełku wyjechała do swojej zaprzyjaźnionej szkoły w Niemczech Hans-Furler Gymnasium w Oberkirch.
Uczniowie uczestniczyli w kolejnej polsko- niemieckiej wymianie młodzieży organizowanej przez Zespół Szkół Sportowych wraz ze Stowarzyszeniem Green Tour. Mieli możliwość doskonalenia języków obcych, wymiany doświadczeń kulturowych, obalenia stereotypów na temat naszych sąsiadów, poszerzyli swoją wiedzę z różnych dziecin życia oraz ćwiczyli umiejętności interpersonalne oraz pracy w zespole. Młodzież uczestniczyła w życiu rodzinnym i szkolnym swoich partnerów wymiany oraz w licznych przedsięwzięciach. Zwiedziła kilka miast w Niemczech oraz Strassburg we Francji. Efektem pracy metodą projektu są polsko-niemiecko-angielskie przewodniki turystyczne po regionie.
Realizacja projektu była możliwa dzięki dofinansowaniu z budżetu miasta Ełku oraz Polsko Niemieckiej Współpracy Młodzieży.
Ewa Gorlewska –organizator wymiany
Iwona Kacprzyk - pomoc w organizacji i opieka nad uczniami

Czytaj więcej
Rozszerzona zawartość newsa

Kliknij, aby zobaczyć galerię

Z wizytą w Oberkirch – druga część polsko-niemieckiej wymiany młodzieży

Nasza podróż zaczęła się 25 maja 2017 r. Po kilkugodzinnej drodze dotarliśmy na lotnisko, gdzie czekaliśmy na nasz lot. Po niespełna półtorej godziny byliśmy już w Niemczech, a późnym popołudniem byliśmy już z naszymi partnerami i ich rodzinami. Dzień ten zakończył się wspólną kolacją i spacerem po Oberkirch i okolicach.
Następnego dnia, po przywitaniu w Hans-Furler Gymnasium wybraliśmy się do Stuttgartu, gdzie zwiedzaliśmy muzeum Mercedes-Benz. Kolejnym punktem naszej wycieczki był wspólny obiad z partnerami oraz zakupy na jednej z największych ulic w Stuttgarcie i zwiedzanie miasta. Po powrocie do domu i wspólnej kolacji wszyscy udaliśmy się na ognisko.
W sobotę i niedzielę spędzaliśmy czas wspólnie z partnerami: poznawaliśmy ich zwyczaje, kulturę, ale też ich najbliższych, czyli rodowitych Niemców, z którymi mieliśmy możliwość doskonalić naszą znajomość języków obcych.

W poniedziałek uczestniczyliśmy w lekcjach, które oczywiście prowadzone były w języku niemieckim, następnie udaliśmy się do ratusza, gdzie przywitał nas burmistrz miasta i opowiedział o roli turystyki i jej wpływie na rozwój regionu, a później realizowaliśmy projekt edukacyjny. Polegał on na przygotowaniu pytań i wywiadu, a następnie przeprowadzenia go z potencjalnymi turystami wypoczywającymi w Oberkirch. Na podstawie ich odpowiedzi musieliśmy wykonać statystyki. Po wykonaniu zadania, zwiedzaliśmy Oberkirch i udaliśmy się na kręgle.

Wtorek według nas był najlepszym dniem całej wymiany, ponieważ pojechaliśmy do Europaparku. Jest to największy park rozrywki w Europie, oferujący mnóstwo różnych atrakcji. Spędziliśmy tam około 8 godzin na dobrej zabawie.
W ostatni dzień naszego pobytu w Niemczech udaliśmy się do Strasburga – miasteczka we Francji. W planie dnia mieliśmy zwiedzanie miasta, między innymi słynną katedrę Munster, zwiedzanie Europarlamentu i krótka lekcja WOS-u, Muzeum Sztuki Nowoczesnej i warsztaty, ale też czas na posiłek oraz nasze ostatnie zakupy. Gdy wróciliśmy do „naszego” miasteczka mieliśmy pożegnalny piknik, na którym została podsumowana cała wymiana.
Następnego dnia rano musieliśmy się niestety pożegnać z naszymi partnerami oraz ich rodzinami. Po niedługim locie byliśmy już w Warszawie, a w Ełku późnym wieczorem.
Każdego dnia wraz z partnerami tworzyliśmy polsko-niemiecko-angielskie przewodniki turystyczne po regionie.
Niesamowita przygoda, piękne wspomnienia oraz wspaniałe doświadczenie na długo pozostaną w naszej pamięci.