Wyjazd wolontariuszy do Warszawy
Dodane przez szymek dnia 05/10/2020 20:21:38

Kliknij, aby zobaczyć galerię

W dniu 3 października 2020 roku wolontariusze działający przy Zespole Szkół Sportowych w Ełku, a zarazem laureaci konkursu: „Szkolne Koło Caritas Roku 2019” wzięli udział w wyjeździe do Ostrówka i Warszawy. Nad przebiegiem wyjazdu i dobrą atmosferą czuwał Ksiądz Wicedyrektor Caritas Diecezji Ełckiej Ryszard Sawicki.

Wcześnie rano wyruszyliśmy autokarem z Ełku w stronę stolicy. Pierwszym miejscem naszego wyjazdu był Ostrówek koło Warszawy, w którym znajduje się Dom św. Faustyny. Jest on związany ze Św. Faustyną - Heleną Kowalską, która przebywała w nim w latach 1924-25, jako pomoc domowa w rodzinie Aldony i Samuela Lipszyców. W tym czasie Helena pracowała, aby uzbierać pieniądze na potrzebny posag. W tamtych czasach klasztory wymagały wyprawki, by zabezpieczyć się przed przyjmowaniem osób bez powołania, uciekających przed biedą. Tu mogliśmy zwiedzić cały dom, w którym posługiwała Helenka Kowalska jak również przypomnieć sobie jej historię. Tu również nie zabrakło bigosiku - wspólnego posiłku na świeżym powietrzy, który przygotowała dla nas S. Felicyta. Dziękujemy!

Następnie udaliśmy się do Warszawy. Tam zwiedziliśmy PGE Narodowy, który już nie ma dla nas żadnych tajemnic. Zwiedziliśmy go jedną z pięciu tras. Trasa „Poczuj się jak VIP” obejmuje ekskluzywne miejsca przeznaczone dla najważniejszych gości PGE Narodowego, komentatorów, a także kibiców. Zwiedziliśmy: trybunę dolną, strefę zawodniczą, szatnię polskiej reprezentacji, pomieszczenie odnowy biologicznej, Biznes Klub, salę kinową, gdzie odbywają się konferencje polskiej drużyny, centrum prasowe, czyli miejsca pracy dziennikarzy, sektora V, czyli sektora VIP dla najważniejszych osób, bez których nie mógłby odbyć się mecz, 2 najbardziej prestiżowe loże VIP (Lożę Platynową i Kryształową), płytę boiska oraz kaplicę wielowyznaniową. Na koniec panoramę Warszawy i cały stadion mogliśmy zobaczyć z najwyższego Punktu Widokowego po prawej stronie Wisły z sektora górnej trybuny (G19). Zwiedzanie tej areny to prawdziwa przygoda!
Kolejnym miejscem naszego zwiedzania było Stare Miasto w Warszawie. Spacer rozpoczęliśmy oczywiście od Zamku Królewskiego i Kolumny Zygmunta. Podziwialiśmy m. in. Archikatedrę św. Jana, kościół Św. Krzyża, Pałac Prezydencki, najważniejsze warszawskie pomniki i rzeźbę Warszawskiej Syrenki. Zachwycaliśmy się malowniczymi uliczkami i miejskimi murami. Po krótkim czasie wolnym wyruszyliśmy w stronę Ełku, gdzie po drodze zatrzymaliśmy się w restauracji McDonald’s, aby posilić nasze ciała. Fundatorem całego wyjazdu oraz posiłków była Caritas Diecezji Ełckiej.

Niestety, wszystko co dobre, szybko się kończy. Około 22 powróciliśmy do Ełku. Jednak wspomnienia pozostają i na pewno na długo pozostaną w naszej pamięci.

Bardzo dziękujemy za zorganizowanie wyjazdu Caritas Diecezji Ełckiej, a przede wszystkim Księdzu Wicedyrektorowi, Księdzu Ryszardowi Sawickiemu bez którego nasz wyjazd by się nie odbył. Składamy również serdeczne podziękowania za pogodę ducha, wspólną modlitwę i śpiew oraz obdarowanie prezentami Siostrze Felicycie ze Zgromadzenia Sióstr Matki Bożej Miłosierdzia w Ełku.