1) Nabór do liceum jest scentralizowany i prowadzony drogą elektroniczną.
2) W związku z wdrożeniem elektronicznego systemu wspomagania rekrutacji kandydat musi: - zarejestrować się w systemie, - założyć konto osobiste, - wypełnić formularz zgłoszeniowy, - wydrukować z systemu podanie i złożyć je (podpisane przez rodziców lub prawnych opiekunów) w szkole pierwszego wyboru.
3) Kandydaci do Liceum Ogólnokształcącego mogą uzyskać w szkole pomoc techniczną i merytoryczną – istnieje możliwość skorzystania z dostępu do Internetu w wyznaczonym przez dyrektora szkoły miejscu.
4) Nabór do liceum odbywa się w ten sposób, że kandydat przyjmowany jest do oddziału znajdującego się na najwyższej pozycji spośród wszystkich oddziałów wskazanych w jego deklaracji wyboru, do którego liczba punktów rekrutacyjnych zgromadzonych przez kandydata, z uwzględnieniem dodatkowych kryteriów, jest wystarczająca do przyjęcia.
5) Kandydaci po zapoznaniu się z wynikami rekrutacji zobowiązani są do potwierdzenia woli podjęcia nauki w szkole.
6) Potwierdzenie woli wymaga złożenia w szkole oryginałów dokumentów – świadectwa ukończenia gimnazjum i zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego.
7) Niezłożenie potwierdzenia jest równoznaczne z rezygnacją kandydata z podjęcia nauki w szkole.
8) Kandydaci nieprzyjęci w procesie elektronicznego naboru do szkół ponadgimnazjalnych mogą być przyjęci na podstawie decyzji dyrektora.
9) Ustala się następujące zasady przeliczania na punkty ocen z języka polskiego, języka obcego nowożytnego (nauczanego w gimnazjum jako obowiązkowy), matematyki i geografii oraz wyniku egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w gimnazjum oraz sposób punktowania innych osiągnięć kandydatów do szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży:
a) Maksymalna liczba punktów możliwa do uzyskania w postępowaniu kwalifikacyjnym za oceny z języka polskiego i trzech wybranych zajęć edukacyjnych, a także za wyniki w ostatnim roku nauki w gimnazjum oraz inne osiągnięcia kandydatów wynosi 200 punktów, w tym:
1) liczba punktów możliwych do uzyskania za wyniki egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w gimnazjum - 100 punktów,
2) liczba punktów możliwych do uzyskania za oceny na świadectwie ukończenia gimnazjum z czterech zajęć edukacyjnych – języka polskiego i trzech obowiązkowych zajęć edukacyjnych wskazanych przez szkolną komisję rekrutacyjną oraz inne osiągnięcia ucznia wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum – 100 punktów.
b) Wyniki egzaminu gimnazjalnego (zawarte w zaświadczeniu o szczegółowych wynikach egzaminu) wyrażone w skali procentowej dla zadań z 5 zakresów:
1) języka polskiego,
2) historii i wiedzy o społeczeństwie,
3) matematyki,
4) przedmiotów przyrodniczych: biologii, geografii, fizyki i chemii,
5) języka obcego nowożytnego poziom podstawowy
przeliczane są na punkty.
Obowiązuje zasada, że z każdego zakresu można uzyskać maksymalnie 20 punktów, czyli jeden procent w każdym zakresie odpowiada wartości 0,2 punktu.
c) Punktację za oceny z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych oblicza się według zasady, że za każdą z ocen wymienionych w pkt. 9 przyznaje się liczbę punktów odpowiadającą tej ocenie wyrażonej w skali liczbowej (od 2 do 6) pomnożoną przez liczbę „3”
d) Za szczególne osiągnięcia uczeń może otrzymać maksymalnie 28 punktów, w tym:
1) ukończenie gimnazjum z wyróżnieniem - 8 punktów,
2) uzyskanie tytułu finalisty/finalistów wojewódzkiego konkursu przedmiotowego organizowanego przez kuratora oświaty – 12 punktów,
3) osiągnięcia, które są szczególnymi osiągnięciami i zostały wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum, w tym wolontariat (punktacja zgodnie z ustaleniami w systemie elektronicznym obowiązującym w powiecie ełckim) - maksymalnie 8 punktów.
10) Laureaci konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim, których program obejmuje w całości lub poszerza treści podstawy programowej co najmniej jednego przedmiotu, przyjmowani są do szkoły niezależnie od powyższych kryteriów.
11) W przypadku jednakowej liczby punktów pierwszeństwo w przyjęciu do szkoły, w uporządkowaniu hierarchicznym, mają: - ocena zachowania - kandydat, który jest sierotą lub przebywa w placówce opiekuńczo wychowawczej - kandydat, który ma udokumentowane problemy zdrowotne - dzieci lub rodzeństwo absolwentów szkoły prowadzącej oddział.