Bądź kumplem, nie dokuczaj!
Dodane przez szymek dnia 10/01/2020 20:39:30

W dniach 09-13.12.2019r. uczniowie naszej szkoły wzięli udział w kampanii „Bądź kumplem, nie dokuczaj!” Na zajęciach z wychowawcą zostały przeprowadzone zajęcia o tematyce:

klasy VII- VIII „Włącznik”- uwrażliwianie na sytuacje wykluczenia, uczące jak włączać innych do działania/zabawy

klasy IV-VI „Podróż w nieznane” -zwiększanie świadomości na temat różnorodności osób i kultur oraz kształtowania postaw otwartości i wzajemnego szacunku

klasy I-III-„ Mam tę moc, masz i ty”- -zwiększanie świadomości na temat różnorodności osób i kultur oraz kształtowania postaw otwartości i wzajemnego szacunku

„Jesteś w mojej drużynie?” – pyta w najnowszym spocie kampanii Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj!” Robert Lewandowski.

Cartoon Network wraz z ambasadorem Robertem Lewandowskim promują ideę równości wśród dzieci i propagują koleżeńskie postawy. Pokazują, że niezależnie od różnic, każdy zasługuje na szacunek i poczucie bezpieczeństwa w swoim otoczeniu.

- Wartości kampanii „Bądź kumplem, nie dokuczaj!” są mi bardzo bliskie, ponieważ moja codzienna praca wymaga gry zespołowej i dobrej komunikacji w drużynie. Problem dokuczania czy cyberprzemocy występuje bardzo często w szkołach lub wśród rówieśników. Nie tylko dzieci nie wiedzą, w jaki sposób sobie z nim poradzić, wsparcia potrzebują również rodzice. Jestem przekonany o tym, że akcja Cartoon Network promuje pozytywne wartości przyjaźni i życzliwości. Cieszę się, że jako Ambasador mogę mieć realny wpływ na ich przekaz. Chciałbym, aby dzieci zobaczyły, że bycie „fair” oznacza nie tylko brak dokuczania, ale również stawanie w obronie osób słabszych – mówi Robert Lewandowski, zawodnik reprezentacji Polski i Bayernu Monachium.

Jak wynika z badania SW Research przeprowadzonego na zlecenie Cartoon Network dokuczanie jest nadal bardzo realnym problemem wśród dzieci. Jak twierdzą rodzice, w większości są to działania w sferze słownej, rzadziej w fizycznej. Najwięcej uczniów doświadcza ośmieszania, wyśmiewania i poniżania – o tego typu formach dokuczania wspomina aż 45% rodziców dzieci w wieku szkolnym. Coraz poważniejszymi zjawiskami są również cyberprzemoc, hejt i agresja elektroniczna, których doświadcza aż 33% uczniów. Kampania społeczna Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” prowadzana jest pod patronatem honorowym Ministerstwa Cyfryzacji i Rzecznika Praw Dziecka Mikołaja Pawlaka Serdecznie zapraszamy wszystkich uczniów naszej szkoły do zapoznania się z kodeksem kumpla i stosowania go w życiu codziennym

Link do Kodeksu Kumpla: https://badzkumplem.cartoonnetwork.pl/#/kodeks-kumpla

Link do strony kampanii: https://badzkumplem.cartoonnetwork.pl/

Katarzyna Cholewińska


Rozszerzona zawartość newsa